[Recenze PSV] Resistance Burning Skies

Marcel CZE , 28.05.2012 11:25
Když vyšel první Resistance Fall of Man v roce 2006, jako jeden z launch titulů na Playstation 3 ,vkládali se do něj velké naděje co by exkluzivní next gen FPS.Naděje ovšem byly naplněny jen částečně,jednalo se o kvalitní titul ,nicméně rezervy byly znatelné.Přesto všechno se u hráčů dost vryl do paměti hlavně kvůli povedenému online multiplayeru a táke faktu ,že konkurence v podobě jiných fps tenkrát nebyla největší.Dočkali jsme se nakonec třech dílu na ps3 a jednoho spin-off dílu ze třetí osoby na psp ,a teď k nám i doputoval očekávaný díl pro PS Vita ,který sliboval plnohodnotnou FPS do kapsy.Jestlipak se povedlo další střílení "emzáku" se dočtete v této recenzi. Příběh a prezentace Předpokládám ,že většině čtenářů je příběh celé série Resistance znám,minimálně těm co vlastní krom vity i ps3,ti mohou klidně přeskočit na další odstavec.Pro ty co je Resistance velká neznáma,v rychlosti nastíním příběh série.Pojednává o tak "trošku" alternativní historii planety země , kdy v roce 1949 přiletí na naší planetu otřesenou po druhé světové válce mimozemská rasa známa jako Chimera,která začne neúprosně kvůli nerostnému bohatství planety likvidovat zemskou populaci a vypustí do světa virus , který mění i obyčejné lidi na emzáky.To se pochopitelně lidské rase nelíbí ,proto je třeba odolat a vyhnat chimeru zase pěkně tam odkud přišli a tak poslední vzdor o čestné místo na planetě zemi (a PS sérii o 5 dílech) může začít. Příběh Resistance Burning Skies (dále jen RBS) se odehrává na východním pobřeží severní Ameriky v Srpnu roku 1951 ,pojednává o hasiči Tomu Riley,pro kterého pracovní den začíná jako každý jiný, tedy výjezdem k požáru.Tom však brzo přichází na nemilou příčinu požáru budovy,kterou jak asi tušíte je invaze Chimery.Pro hlavního hrdinu to v tu chvíli znamená dvě věci ,dostat rodinu do bezpečí a pomoct přeživším ,popřípadě boji proti chimeře,jak to ale bývá nebude vše tak jednoznačné jak se může na první pohled zdát.Netrvá to dlouho a v boji se k němu přidá i neohrožená bojovnice Ellie ,která vám bude dělat velkou část hry společnost.Příběh v RBS určitě nehraje hlavní roli a ani nečekejte nějaké velké zvraty,nicméně i tak sedí do hry pěkně a určitě i on bude tím motorem ,který vás požene dále ve hraní singlu , hra si udržuje slušné tempo a nemá moc hluchých míst - stále se něco děje,což je určitě velké plus.Tom je i vcelku výřečný chlápek ,sem tam prohodí nějakou hlášku,nebo komunikuje s Ellie takže se nejedná o němého hrdinu jak to bývá zvykem u některých her což rovněž musím vyzdvihnout a vývojáře pochválit. Ovládání a herní mechanizmy Ovládání hry skrze pár analogů se opravdu povedlo ,je přesné a nabízí hráči slušnou míru nastavení.Můžete si nastavit jak rychlost pohledu samotného tak i možnost zapnutí/vypnutí akcelerace freelooku.To je velká výhoda ,protože každému sedí něco jiného.Hrdina i umí pomocí L tlačítka vykukovat z poza rohu nebo zákrytu.Házení granatů a je pak řešeno ikonkou na displayi ,kdy buď můžete jenom stisknout pro klasický hod ,nebo granát přetáhnout přesně na místo ve hře(stejně jako v Uncharted:GA) kam chcete hodit,nemusíte se přitom bát smrti ,protože hra se v tento moment do jisté míry zpomalí a vy tak můžete nerušeně mířit.Stejný princip je pak uplatněn u sekundárních modú zbraní ,kdy na požadované místo na obrazovce kliknete a např. vystřelíte granátometem z vašeho kulometu ,nebo jednoduchým gestem kdy roztáhnete dva prsty od sebe vytvoříte ochranou barieru u zbraně Auger,která je fanouškům série jistě dobře známa.Jelikož je hlavní hrdina hasič jak poleno,nosí u sebe správnou hasičskou sekeru,ta se dá použít jak na rozbíjení dveří,tak i usekávání hlav nebohých Chimer.Sekera se ovládá rovněž přes ikonku na obrazovce,ale dá se dát do ruky i jako samotná zbraň.Celkově na mě ovládání hry působilo dobrým dojmem , nebylo těžké si zvyknout a opravdu jsem si připadal díky možnostem vity jak při hraní doma na ps3. Tím se pomalu dostáváme k arzenálu zbraní těch je ve hře pěkných 8 + sekera,od kulometů až po Chimerské speciální zbraně jako Auger ,který dokáže vidět a střílet skrz objekty.Nechybí ani alternativa snipera Sixeye,nebo co by v roli brokovnice hybrid ,který ještě navíc přidává samostříl s výbušninou, nazvaný roztomilým jménem Mule(Mezek).Zbraně ještě obohacuje fakt,že si je můžete "vytunit" sběrem tajemných modrých kostek v jednotlivých levelech.Funguje to tak ,že u každé zbraně máte na výběr z celkových 6 různých upgradu rozdělených do dvou menších skupin.Naráz můžete uplatnit vždy jen 2 upgrady zbraně,s tím že co už máte otevřeno můžete libovolně kombinovat dle potřeby. Grafika,zvuk a level design Jistě největším lákadlem pro mnohé z nás je samotná grafika hry.Musím říct ,že je velice zdařilá, detailní a vcelku ostrá,hlavně pak postavy,zbraně a nepřátelé se povedli.Nezaznamenal jsem ani poklesy FPS ,hra si po celou dobu hraní udržuje plynulý chod.Zatím jsem psal vcelku pozitivní reakce na hru ,ale zde už bych mel pár výhrad.Zklamalo mě prostředí hry,které mohlo být rozmanitější a až zbytečná koridorovost jednotlivých úrovní.Nepřátelé ve hře se naopak povedli co do grafiky,s jejich AI je to už horší,žádní Einsteini to rozhodně nejsou.Vetšinou naběhnou do rány ,nebo na předem určené místo ,kde střílí ze zákrytu,nicméně musím dodat ,že občas dokážou slušně překvapit "zábleskem chytrosti" a obejit hráče,když po vás jejich kolegové pálí.Co nepřátele nenaženou na IQ rozhodně dohání počtem ,takže se nemusíte bát ,že by vám emzáci občas nezatopili.Třešničkou na dortu jsou pak epické boje s velkými bossy, kterých se tu bohužel dočkáte velice po skromnu,což je velká škoda.Zdraví je ve hře řešeno moderně po vzoru COD a jiných her samo-uzdravením bez lékárniček.Ellie co by v roli parťáka ,určitě není jenom do počtu,kolikrát mě vyloženě zachránila před smrtí ,stejně tak ostatní vojáci co potkáte při kampani,sice i oni mají občas "své dny" kdy si zaběhají do zdi nebo si do ni zastřílí,ale celkově na mě AI parťáků působilo spíše kladným dojmem.Zvuková stránka hry je pak standart,který mi bohužel kazil občasný bug ,kdy při hraní vypadnul jeden zvukový kanál - např. pozadí takže se pak stalo ,že jste neslyšeli kolem sebe vybuchovat objekty atd. ,tento problém restart vetšinou vyřešil,ale i tak se jedná o otravný fakt a doufám ,že v nejbližší době bude opraven patchem.Singl player kampaň se dá dohrát na normal za zhruba 6hodin což je v dnešní době průměr,rozhodně mohla být delší.Potěší vcelku nenáročné trofeje ,kterých tu je 25 v čele s platinou.Multiplayerovou část jsem si bohužel nemohl zatím vyzkoušet ,protože ještě není oficiálně spuštěna. Shrnutí Resistance Burning Skies je další povedený titul do velké exkluzivní série na Playstation.Jde na mě "Déjà vu" a říkám si ,že zde byl jasný záměr autorů tak trošku zopakovat historii z ps3 s prvním dílem ,kde RBS opět dostává výhodu toho ,že je první plnohodnotnou FPS na PS Vita,od čehož se také částečně bude odvíjet výsledná známka.Není to špatná hra,ba naopak je nadprůměrná ,ale má své mouchy a pořád se nemohu ubránit pocitu ,že toho nejlepšího se teprve dočkáme s dalšími díly.Nicméně hodnotím čistě SP kampaň , po spuštění MP může klidně výsledná známka poskočit zas o nějaký bod. Klady: + hlavní hrdina mluví + vylepšování zbraní + pěkná grafika + plnohodnotné ovládání Zápory: -zvukový bug -malá různorodost prostředí -přílišná koridorovost Hodnocení: Grafika 8/10 Zvuk 6.5/10 Hratelnost 8/10 Délka hry 7/10 Celkově 7.8/10
 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    9

    F1 2020

    8

    Nioh 2 - DLC The Tengu's Disciple

    8

    Ghost of Tsushima

    7

    Destroy All Humans!

    8

    Marvel’s Iron Man VR

    8

    Fall Guys: Ultimate Knockout