Pár myšlenek na téma: Délka a diverzita her/grafika vs hratelnost

TimeSplitter , 24.06.2021 15:03

Opet jsem se rozhodnul pro jednou rozsirit svuj blog. A zcela neoriginalne se zase jedna o komentar z diskuze, ve kterem jsem se trochu vice rozepsal a napadlo me, ze by jeste mohl poslouzit pro dalsi debatu. 

Rad si prectu dalsi nazory hracu, kteri se treba na danou problematiku koukaji z jineho uhlu. 

Jeste jen dodam, ze se jedna o ciste muj subjektivni pohled na vec zalozeny na mych prioritach a soucasnych hernich choutkach a moznostech. Takze to prosim neberte jakou nejakou formu znehodnocovani ci urazeni, protoze tim to rozhodne byt nema. 




"No pockat, kdyz uz jsi to tedy rozvedl, tak nemela by se delka hry urcovat spis podle toho, za jak dlouho se da hra (hlavni pribeh) dohrat, nez podle toho, kolik tam teoreticky muzes nechat casu "kdyz..."? 

A co presne se skryva pod tou "kvalitou"? Grafika, subjektivni pocit zabavy, originalita, nove dosud nevidene herni mechaniky..? 

Tim rozhodne nijak neshazuji Ratcheta, ktereho bych si sam rad zahral a doufam se k nemu co nejdriv dostanu. Nic mene ta hra proste neni dlouha a pro vetsinu lidi konci dohranim pribehu.Ne kazdeho bavi nasledne prozkoumavat, craftit, grindovat atd. V jakekoli hre muzes nechat neomezene casu dle toho, jak dlouho po dohrani te ta hra bude bavit.To ale neznamena, ze to je hra na 20 a vice hodin, kdyz se da normalne dohrat za sotva polovinu toho casu. 


A zrovna Sony hry jsou v tomto zarnym prikladem.Je to vlastne neco, co me na nich osobne mrzi nejvic a proto mi treba Sony s PS4 nemela moc co nabidnout.


A nejedna se prosim pekne o zadny hate, pouze o shrnuti meho subjektivniho pohledu na vec, zalozeneho na tom, co Sony realne vydava.A uprimne verim, ze to spouste lidem muze vyhovovat a vidim i proc. No me to nevyhovuje a hlavne nestaci.Ano, po strance grafiky a technickeho zpracovani jsou to top tituly, ktere jen tezko hledaji konkurenci. Jinak na nich ale uprimne nic tak vyjimecneho neni a hratelnostne to vetsinou take nic noveho neprinasi. A ta diverzita je posledni dobou dost mala.

Temer vsechny PS exkluzivky jsou delane jak dle sablony.Vetsina z nich jsou tps pribehove arkady s malou znovuhratelnosti, protoze to hlavni z cele hry je prave ten pribeh a ne hra jako takova. Ve chvili kdy pribeh znas, neni moc duvodu ho hrat znovu.Mp to mnohdy neobsahuje a nebo je tam jen neco "aby se nereklo".Druhe nejvetsi zastoupeni potom maji Souls japanoviny, coz je "okrajova" zalezitost, ktera spoustu hracu vcetne me absolutne nezajima.Z aut je tam nasledne jen GT a jedna ultra plovouci arkada, co by rovnou zaslouzila jmeno Need for Speed.Obcas se potom najde nejaka vyjimka, ktera dle teto uspesne sablony nejede a to je vetsinou ta hra, co me realne zajima a kterou si moc rad zahraju. Jenze takovych ma Sony snad jeste mene, nez ten Microsoft.Viz tituly jako Ori, State of Decay, ReCore, Falconeer, Sea of Thieves a dalsi. To jsou vsechno originalni hry a vsechny uplne jine. Nemaji temer nic spolecneho a jsou kazda z jineho zanru. Sice to technickym zpracovanim neohromi tolik, jako TLOU2, ale vsim ostatnim je to mnohem originalnejsi a mnohdy zabavnejsi.A o tom pro me ty hry jsou. Vse ostatni je jen pozlatko navic.Coz me privadi zpet k Halo, ktere na grafice nikdy nestavelo a ani nebude. Rozhodne to neni ani z daleka nejhezci hra, ale vypada dostatecne dobre na to, aby se za ni v roce 2021 nemuseli stydet. A to bohate staci, rozhodujici je totiz hratelnost. A tam to zatim vypada vic nez nadejne."





Pro kompletni doplneni kontextu prikladam take link na puvodni diskuzi -> https://konzolista.tiscali.cz/...

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    8

    WRC 10

    6

    King’s Bounty II

    9

    Ghost of Tsushima Director's Cut

    9

    Tales of Arise

    9

    Psychonauts 2

    7

    Aliens: Fireteam Elite