Proč The Last of Us part II nemůže být nejlepší hrou generace

TakentotheHospital , 07.07.2020 17:54

!!!SPOILER ALERT!!!

Za prvé bych chtěl zmínit, že hra je technicky velmi dobrá. Příběh dokáže zaujmou, držet, šokovat a znechutit. Hra se hraje dobře a vypadá téměř perfektně. Zmiňuji jen to, proč to nemůže být hra generace, částečně je blog mojí terapií, abych si dokázal obhájit sam před sebou hodnocení 9/10.

Příběh:

- Jako velký fanda Ellie budete příběh nenávidět nebo budete minimálně zklamaní
- Jako fanda Abby vás bude pomstychtivost Ellie nudit až štvát, nakopete ji prdel (s velkou radostí), necháte ji žít, ona bude mít farmu, rodinu a stejně ji to bude málo, stejně jako Tommymu, který na svůj věk má parádní nápady
- Pokud hrajete hru podruhé, dojde vám, že bez šokujících situací a nechutných scén, ten příběh zas tak propracovaný není v porovnání s pořádnými filmy jako jsou třeba by od Christophera Nolana
- Jste nasraní, protože zjistíte až během hry, že to, proč zařval Joel Ellie celou dobu ví a vy jste se celou dobu těšili na to, až se to dozví a jak bude reagovat. Místo toho vám nasolí flashback o tom jak se to dozvěděla jaký zvěrstvo udělal.
- Velkou část hry, řešíte něco, co vás vůbec nezajímá
- Ellie pozabíjí desítky bez mrknutí oka nepřátel, pozabíjí těhotné, mladé, staré, pár psů, aby na konci Abby nezabila. Jako první díl, vám hra na konci ukáže, že celá cesta byla k ničemu. :D 

Možná radši bych byl kdyby příběh skončil na farmě a Ellie bojovala v nevědomosti proč jej zabili. Možná by to dávalo větší smysl. Účel příběhu byl, aby vás šokoval a znechutil. Odvážné, to ano. Automaticky to ale neznamená, že je to dobře. Kde jaký horor vám pozabíjí všechny oblíbené postavy, nechutí vás, šokuje ale desítku za to nedostane.

Věci kterou nejsou tak skvělé:

- AI nepřátel není tak skvělá jak někteří tvrdí, např. Když vás obíhají jsou
schopni se před vás postavit bez krytí
- Dále máte proti sobě posledního jedince, nevíte kde je, vytřelite aby jste jej nalákali, on vás slyší, zařve ale během chvíle na vás zapomene a zase vás hledá.
- nebo hodíte flaškou doprostřed "arény", ozve se jedinec, že tam něco má, ale nikdo to nepřijde zkontrolovat a ostatní si jedou opět svoje trasy
- jdou dva vedle sebe, jednoho trefíte šípem druhý se na něj jenom kouká a ptá se ho co se děje, dokud neklekne a z půlmetru neuvidí že byl zasažen šípem tak prostě nemá podezření
- zvuková stránka hry je velmi dobrá, ale ne dokonalá,  v tom třeba vede Battlefield. Dymatická rozsah hlasitosti je slabší, zvuk i ve sluchátkách je vyrovnaný.
- puzzle jsou jednoduché až hloupé, nulová výzva
- gameplay je ze 95% totožný s první dílem, včetně craftování
- Souboje s "bossy" jsou až moc stejné, vyhnout se -> zásah, vyhnout se dvakrát -> zásah, to samé poslední souboj za Abby je až moc podobný poslednímu souboji za Ellie v první díle, včetně rozbitého skla na zemi.
- málo zapamatovatelných lokací

A nakonec bonus hovadiny hry:

- šíp zaražený v těle způsobuje krvácení, po vytažení krvácení přestane (jasně, v reálném světě tím akorát vykrvácíte
mnohem, mnohem rychleji)
- většinou pouze šíp střelený do hlavy lze použit znovu, až na to že zrovna o lebku je pravděpodobnější, že se šíp zlomí než do těla, kde zasáhne měkkou tkáň
- vylepšení zásobníku způsobí, že se vám méně nábojů vleze do "kapes", hra pořád počítá kolik maximálně dohromady můžete mít u sebe nábojů
- odolnější jedinci klanu Seraphites přežijí bez problému kulku do hlavy z jednoho metru
- tlumič z pet láhve, který překoná i nejlepší tlumiče vyrobené profesionálním způsobem a k tomu zvládne přežít i více výsřelů
- spawning nepřátel je otravný, použijete naslouchání, nikde nikdo, posunete se o 2 metry dál a jednou je kousek před vámi skupina 5ti lidí
- skripty jsou na každém kroku, vystřelíte zbraní uprostřed města, nikde nikdo, vlezete do garáže vysřelíte v ní a najednou se na vás nahrne 3 páry nepřátel co čekají za rohem

Nejdte úplně o detaily, ale jde přímo o věci, které se týkají gameplay hry, kdybych rozebíral detaily, tak těch je tam mnohem více (nehořící tráva, nepřesřelitelné lano, rychlost plavání v plné polní, rychlost vyrábění předmětů… ). Jedna věc je nedržet se reality, druhá věc je realitu uplně pokroutit a vytřít si s ní prdel, což zvlášť u hry co se zaměřuje na autentičnost hraní dost zarážející a přitom by bylo snadné to udělat autentičtější a zaroveň zachovat myšlenku mechaniky hry. Chvílema to vypadá, že ND nikdy nevylezli ze studia a inspiraci si brali výhradně z béčkových filmů.

Po druhé hraji na modifikovanou obtížnost, nechci se při sbírání věcí s tím moc srát ale agresivitu nepřátel a citlivost jejich vjemu mám na maximum, abych nekritizoval AI a měl to na nejlehčí (na nejlehčí jsou protivníci neskutečně tupí).

Tahra prostě měla navíc.

 Pro pobavení: https://www.youtube.com/watch?v=heBgvcXgkNw (dobré jsou i komentáře)

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    7

    FIFA 21

    7

    Project CARS 3

    8

    Doom Eternal: The Ancient Gods Part 1

    7

    Mafia: Definitive Edition

    8

    Crash Bandicoot 4: It's About Time

    7

    Marvel’s Avengers