Recenze: NASCAR The Game: Inside Line

Hulvat , 18.11.2012 22:13
NASCAR The Game: Inside Line Ne, že by byl první díl hry z tématikou zámořských závodů na oválech špatný, naopak, byl dobrý, ale posun který se koná v novém díle, posun směrem k reálnosti amerických závodů je markantní, nemluvě o tom že vylepšení v oblasti grafiky a zvukového doprovodu je znát. A to všechno dobré na co jste si zvykli minule, naštěstí zůstalo. Opět se hráč ocitne v dílně týmu který na počátku hry založil, tentokrát o poznání ve větší, protože kdo někdy viděl na obrázcích dílnu týmu NASCA ví, že tam nestojí pouze jediné auto. Největší hybnou silou v motosportu jsou vždy peníze. Inside Line opustila systém XP bodů a díky sponzorům a svým úspěchům dostáváte dolary na své konto a díky tomu si postupně kupujete vylepšení pro svoje auto, které je z počátku hodně špatné. Opravdového fandu potěší že peníze reálně odpovídají prestiži podniku, takže pro začátek je na nejvýš vhodné ukořistit vítězství v Daytoně 500. Co je ale překvapením, že pokud hráč má zájem, může si projít celé tradiční martýrium před startem v podobě tréninků, kvalifikace a pro Daytonu typickým kvalifikačním závodem Gatorade Duels. Na začátku kariérních závodů vás už neprovází svým hlasem neznámá jména, ale rovnou komentátorské legendy Daller Walltrip a Mike Joy, navíc nejste ochuzeni ani o veleslavné Boogity. Jízda s autem se odvíjí od toho, jak moc ochotni jste si nechat pomáhat pomůckami, jenže na rozdíl od minule, tentokrát je čistě bez pomocníku auto velice těžké na ovládání a tohle je jednoznačně dělané pro majitele volantů, někteří budou velice rádi za možnost využívat spojku, kterou tak jako tak občas musí využít všichni, protože se hodí pro šetření paliva v kritických situacích. Rozhodně už nemusíte jet závod tak veledlouhý jako ve skutečnosti, protože tentokrát jde nastavit zrychlení spotřeby paliva a černého zlata. Lepší je i situace kolem žlutých vlajek, které přicházejí v logických situacích a ne jako v předchozím díle kdy nad tím někdy člověk kroutil hlavou. Historií je zvláštní vypadávání zvuku motoru při řazení, zvukový doprovod je celkově jemnější, není to tak hrubé, při brzdění si brzdy zapískají a strkanice se jeví reálnější. Ano, bouračky, bez nich by neexistoval kult NASCAR, jenže když jste v předchozím díle do někoho strčily, auto se sypalo jako by bylo z plastu, jenže karosérie je z hliníku a tentokrát to vypadá že tomu tak je i ve hře, plechy se krásně ohýbají a aby se něco utrhlo, to už musíte dát opravdovou šupu. Dalším pěkným detailem jsou zastávky na pitlane, mechanikovi co tankuje odšplíchne palivo, mechanici se s autem nemazlí, je to takový svižnější. Zatímco minule jste co dojeli do cíle a vyhráli, byli omezeni na blbinky s autem na pár sekund, tentokrát si můžete užívat a pálit gumy do sytosti, nebo si můžete vyzkoušet polské kolo. Kariéra je sice stěžejní ve většině závodních her, ale i zde se můžeme setkat s typickými zástupci módu, jako jednoduchý závod dle svého výběru, nebo rovnou sezónu s jezdcem z širokého startovního pole, za zmínku stojí že se Activision hodně vytáhl a zakoupil licenci na všechny jezdce kteří se v roce 2012 objevují pravidelně ve startovním poli, krom jediného jména, které je po drogové aféře pochopitelné, jméno A.J. Allmendinger prostě ve startovní listině nenajdete, což má na svědomí patch. Velice zajímavým módem je Highlights, opakování minulosti, kdy je vaším úkolem v přesně stejných pozicích které se udály v roce 2011 a 2012 změnit historii. Ocitnete se třeba v kůži Jeffa Gordona který naháněl Paula Menarda v Indianapolis a jemu se to ve skutečnosti nepodařilo . Vaším úkolem je teda závod vyhrát. A takových úkolů je celá řada, možná by se dalo říct že tenhle mód kopíruje Champions mód z F1 2012, jenže v NASCAR je těch úkolu daleko víc a jsou náročnější než obkroužit jen pár kol. U závodních her je dnes už nezbytnost hra více hráčů, i když se stále setkáváme s matchmaking systémem, potěšitelné je že tentokrát je možnost založit veřejnou lobby i s vlastními pravidly, pak už jen záleží jen na štěstí na koho narazíte, protože některé závody s americkými dětmi jsou praštěné. Jednu z mála výtek kterou jako fanoušek můžu tak hře udělit je trochu pokažené pravidlo Green White Checkers, možná je vám známo že se pro atraktivitu závodu snaží pořadatelé dojet závod za plného tempa, tím že se přidají nějaká kola a rychlá mají být maximálně dvě, ale z nějakého důvodu, nebo chyby ve hře musíte obkroužit kola tři, což při situacích kdy dochází třeba palivo, je nervy drásající. Taky jsem se setkal z bugem, kdy chyběli kolem auta mechanici, ale tohle je spíš úsměvné a myslím že se to dá odpustit, navíc kolem her tohoto typu je v americe silná komunita, takže přepokládám že to bude v budoucnu opraveno. Musím naopak pochválit vylepšení vytváření vlastních skinů na auta, nejste odkázáni jen na značku kterou reprezentujete v kariéře a ty tam jsou doby, kdy se pracně dělané nálepky z auta ztrácely nebo se samovolně deformovali. Co napsat na závěr? Určitě hra potěší kvalitním zpracováním, v naší oblasti je hra ale upřímně určena jen pro fanšmejkry, kteří všechno to, co jsem popsal ocení, holt, NASCAR nemá v Evropě na růžích ustláno, tohle se ani při velice slibném nahlédnutí do amerických závodu moc nezmění.
 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    8

    Mortal Shell

    7

    Destroy All Humans!

    7

    Project CARS 3

    8

    WRC 9

    9

    Super Mario 3D All-Stars

    7

    Battletoads