thumbnail

Warner Bros. si patentoval systém Nemesis

Martin Šmíd , 08.02.2021 12:32,  10

Před šesti lety vyšla povedená akční hra Middle-earth: Shadow of Mordor, v níž vývojáři ze studia Monolith představili zajímavý systém Nemesis. Ten ovlivňoval chování nepřátel i jejich případné postavení podle dřívějších činů hráče, což přidávalo střetům na zajímavosti. Tento systém se pak dočkal ještě vylepšení v pokračování Middle-earth: Shadow of War, přičemž Warner Brothers Interactive Entertainment se už řadu let pokouší o jeho patentování. V posledních letech se mu to moc nedařilo, ale začátkem února letošního roku konečně dosáhl svého a patent na systém Nemesis mu byl schválen, jak zjistil magazín IGN, přičemž ho bude WB držet do roku 2035, no a následně může požádat o prodloužení. Znamená to tedy, že pokud by někdo chtěl tento systém využít ve své hře, musí o schválení požádat přímo WB a opatřit si na něj licenci. Patent podle popisku pokrývá systém, v němž jsou procedurálně generované NPC postavy, které jsou v určité hierarchii a pamatují si chování hráče, přičemž mohou měnit vzhled i chování podle toho, když se jejich místo v hierarchii změní.

Patentování Nemesis systému naštvalo řadu vývojářů, podle nichž podobné pokusy jen brání inovaci. „To je opravdu špatné, zvláště když jde o značku, která postavila svůj systém Nemesis na hromadě mechanik převzatých z jiných her. A dělají to všechny hry. Tak funguje kultura a kreativita. Buďte lepší WB,“ reagoval na twitteru Mike Bithell, autor Thomas Was Alone, který připomněl, že se vývojáři Middle-earth: Shadow of Mordor nechali hodně ovlivnit sérií Assassin’s Creed od Ubisoftu. „Podívala jsem se na patent a ten je tak obecný, že je to až absurdní. Tím popisem jde popsat několik dalších podobných systémů, které jsem viděla a na několik z nich dokonce pracovala. Pravděpodobně by to nebylo právně vymahatelné, ale já a další nezávislí vývojáři nemáme peníze, abychom to zjistili. Máme nulový zájem kopírovat Nemesis systém. Myslím si, že existuje řada dalších věcí, které bych tam udělala jinak,“ napsala na twitteru herní designérka Cat Manning, která následně dodala, že by patent mohl nyní pozastavit některé vyvíjené hry.

Do budoucna bude zajímavé sledovat, jestli Warner Bros. systém Nemesis nějak využije ve svých hrách. Zatím se tomu tak neděje. Nyní se k patentu vyjadřuje řada vývojářů, ale nakonec vše nemusí být tak horké, jak vypadá. Ostatně jak připomíná server Eurogamer, v minulosti i jiná herní studia získala patenty na některé herní mechaniky, které se ale následně objevovaly i v jiných hrách. Třeba BioWare vlastní patent na dialogové kolo z Mass Effectu, případně Sega vlastnila patent na šipku kompasu z Crazy Taxi, který ji vypršel v roce 2018. No a Nintendo pořád vlastní patent na měřič příčetnosti z Eternal Darkness

Zdroj: IGN, Eurogamer

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    5

    Hood: Outlaws & Legends

    9

    Subnautica: Below Zero

    8

    New Pokémon Snap

    9

    Resident Evil Village

    8

    MotoGP 21

    8

    Sniper Ghost Warrior Contracts 2