thumbnail

SIE Japan Studio čeká velká restrukturalizace - UPDATE

Martin Šmíd , 25.02.2021 20:40,  95

Herní web VGC dnes přinesl informaci, že se Sony rozhodla ukončit vývoj her ve svém velkém a zároveň i nejstarším first-party studiu známém jako Japan Studio (Ape Escape, Gravity Rush nebo Knack). Informaci měl web dostat od několika svých velmi dobrých zdrojů. Ta ale popravdě není zase tak překvapivá. V posledních měsících jsme byli svědky, jak Japan Studio opouští řada vývojářů, mezi nimiž byl i Keiichiro Toyama (Silent Hill nebo Gravity Rush), který si následně založil své vlastní studio. I s několika bývalými vývojáři právě z Japan Studio. Nadále v Japonsku má pokračovat pouze lokalizační tým a studio ASOBI, které bude působit samostatně. To je zodpovědné za hry s Astro Botem. Zatím je otázka, jak to bude po restrukturalizaci s oddělením externího vývoje studia, které se v minulosti podílelo na vývoji řady her jako Demon’s Souls nebo Bloodborne. Sony odmítla webu VGC odpovědět.

A proč taková velká změna? Podle několika lidí obeznámených se situací za vše může malá ziskovost studia v posledních letech. Vývojáři v minulosti měli mít podle všeho nápady na řadu her, s nimiž chtěli mířit hlavně na japonské publikum. Vedení Sony ovšem chce velké globální hity, které produkují ostatní first-party studia jako Sucker Punch, Naughty Dog nebo Insomniac Games.

UPDATE: Společnost Sony oficiálně potvrdila re-organizaci PlayStation Japan Studio, které se bude do budoucna točit kolem vývojářů z Team ASOBI, jenž vytvořili Astro's Playroom. Dále pak bude zastávat externí produkci, jako tomu bylo doposud (pomáhat s hrami dalším studiím - v minulosti třeba Bloodborne) nebo lokalizovat hry.

Zdroj: videogameschronicle.com

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    8

    Tribes of Midgard

    8

    WRC 10

    9

    Ghost of Tsushima Director's Cut

    9

    Psychonauts 2

    6

    King’s Bounty II

    9

    Deathloop