thumbnail

Režisér Oriho nemá rád u her exkluzivitu

Martin Šmíd , 06.12.2021 17:21,  23

Phil Spencer v posledním rozhovoru řekl, že by dnes zřejmě udrželi studio Bungie. To si ovšem nemyslí režisér her Ori and the Blind Forest a Ori and the Will of the Wisps, Thomas Mahler z Moon Studios. „Jako vývojář pracující pro vlastníka platformy se vždy budete omezovat na to, co je pro něj nejvýhodnější. Myslím si, že Bungie mělo zájem vytvořit svoji vlastní platformu - hru, kterou by mohli hrát lidi všude, něco, kde by hráči byli propojeni,“ napsal na foru Resetera a dodal, že tato vize by pod Microsoftem nikdy nemohla vzniknout, a to ani dnes. Ačkoliv Thomas Mahler zmiňuje ve svém postu hlavně Microsoft, protože s ním má zkušenosti, je očividné, že svoji připomínku míří i na společnosti Sony a Nintendo, které také mají své hry, vycházející exkluzivně pro jejich platformy. Mohlo by se tak zdát, že kritizuje Microsoft, ale pravdou je, že se mu nelíbí jakákoliv exkluzivita.

Zdroj: N4G

„Máme spoustu hráčů, kteří nám říkají, že milují Oriho, ale vadí jim, že ho nemohou hrát na PlayStationu. A proč nemohou? No, protože ho financoval Microsoft, a proto rozhoduje o tom, kde vyjde. Naštěstí jsme Microsoft přiměli, aby nám umožnil portovat Oriho na Nintendo Switch, ale nebylo to zadarmo a pravděpodobně to povolili jen proto, že hra nebyla dost velká a nezpůsobila ohledně toho moc velký rozruch. Pro naši další hru máme velkou vizi, a proto chceme, aby si ji mohli zahrát všichni, ať už mají jakoukoliv platformu. Myslím, že hráče nezajímá obchodní stránka toho všeho, chtějí jen hrát hry, které jim dělají radost. A tím, že vytvoříte oplocenou zahradu, přímo či nepřímo jen zažehnete plameny konzolových válek, protože válečníci následně chtějí vidět, jak někdo vyhrává a někdo jiný selhává,“ říká Thomas Mahler z Moon Studios k tomu, proč jejich další hru nevydá Microsoft, ale společnost Private Division patřící pod Take-Two.

„Osobně bych si přál, aby měl Microsoft odvahu pokročit se svoji vizí. Vytvářet hry a následně je portovat pro všechny platformy, aby si je mohl zahrát naprosto každý. Třináctiletý kluk, jehož rodiče si nemohou dovolit koupit Xbox, teď nevyroste na Halo, protože si Microsoft myslí, že finančně výhodnější je vynechat hráče na PlayStationu. Prospěje to někomu jinému než Microsoftu? Ano, možná prodá více Xboxů, ale přijde o miliony potencionálních hráčů. Neukázal snad Minecraft, že je toto správná cesta? Kdyby to udělali, určitě by následovali ostatní, protože tyhle korporace rády kopírují to, co vydělává nejvíce peněz, a navíc je to nejlepší pro hráče. Cílem vlastníka platformy by mělo být, aby se hry hrály na jeho krabici lépe. Ne aby byli lidi nuceni jeho krabici, protože tím vytváří umělou bariéru pro hráče, kteří si nemohou dovolit koupit konzoli, kterou vyrábí. Doufám, že se dožiju dne, kdy průmysl bude takto otevřený," dodal.

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    7

    Chorus

    5

    Battlefield 2042

    7

    Chernobylite

    6

    The Gunk

    7

    Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl

    7

    Tom Clancy's Rainbow Six Extraction