thumbnail

Remedy se rozpovídalo o návratu Alana Wakea

Martin Šmíd , 11.10.2021 18:13,  10

V minulém týdnu vyšel remaster hry Alan Wake, který se snaží oslovit nejen fanoušky, ale hlavně nové hráče. Vývojáři ze studia Remedy při této příležitosti trochu zavzpomínali na problémový vývoj originálu, který vyšel v roce 2010 exkluzivně pro konzoli Xbox 360 ve spolupráci s Microsoftem. Na hru se čekalo řadu let, byly do ní vkládány velké naděje, a ačkoliv šlo o povedený psychologický thriller, prodeje ze začátku nebyly tak velké, jak se očekávalo. „Alanu Wakeovi trvalo velmi dlouho, než vyšel. Lidé na něj čekali každý rok, včetně mě. Když jsem nastoupil do Remedy, jedna z prvních věcí, na kterou jsem se zeptal, byla: Tak co jste dělali posledních sedm let? Byla to fascinující diskuse, protože tam byli lidé, kteří na hře pracovali každý den. A rozhodně jsme se z toho hodně naučili,“ vzpomíná na původní vydání Thomas Puha z Remedy, který se stará o komunitu.

Zdroj: gamesindustry.biz

„Vidím to trochu jako syndrom druhého alba. Když jsme vydali hru Maxe Payna, Remedy mělo čas a finanční prostředky na to, aby vytvořilo další velkou hru. A to je těžká pozice. Ambice pro Alana Wakea byly hodně vysoké. Museli jsme ale časem udělat některé velké změny. Přešli jsme třeba od otevřeného světa k lineárnějšímu zážitku," dodal v rozhovoru Johannes Paloheimo z Remedy s tím, že ačkoliv měl Alan Wake těžké začátky, postupně se stal kultovní klasikou s řadou fanoušků, a to i díky vydání na PC, kde slavil slušný úspěch. Steam verzi si přitom vývojáři mohli vydat sami. Aby se mohl Alan Wake vrátit, bylo klíčové, že se studiu Remedy podařilo získat kompletní práva od Microsoftu. Jak ale dodává Thomas Puha, bez Microsoftu by Alan Wake nikdy nevznikl a byl během vývoje naprosto klíčovým partnerem.

Hra Alan Wake Remastered byla oznámena nejprve skrze fanouškovskou stránku a následně měla premiéru na akci Sony. Dle vývojářů byl tento způsob oznámení velmi riskantní, ale chtěli ho zkusit. „Bylo to dost riskantní. Nikdy nevíte, jak věci nakonec dopadnou. Lidé v Sony mohli říci, že nemůžeme hru odhalit před nimi, ale oni nás v tom dost podporovali," říká Puha a dodává, že je nyní správné načasování na návrat Alana Wakea. I vzhledem k tomu, že hru Control, která je považována za duchovního nástupce, si zahrálo přes 10 milionů hráčů. Úspěch této hry umožnil vytvořit Remedy Connected Universe, což vedlo k návratu Alana Wakea.

„Publikum na PlayStationu hru ještě nezažilo a fanoušci PlayStationu mají obecně rádi singleplayerové příběhové hry, což je něco, co děláme. To neznamená, že na Xboxu nejsou hráči, kteří hru ještě nehráli nebo by neměli rádi hry pro jednoho hráče. V posledních týdnech jsem hrál na Xboxu hru Psychonauts 2 od Microsoftu a je skvělé, že něco takového dnes může vzniknout. V posledních několika letech se hry pro jednoho hráče... Neřekl bych, že se vrátily, protože nikdy nezmizely. Ale ta diskuse o tom, že hry pro jednoho hráče umírají... Myslím, že na to už můžeme zapomenout. Lidé milují hry pro jednoho hráče. A Alan Wake je určitě jedinečný příběhový zážitek,“ dodává Puha. 

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    8

    Crysis Remastered Trilogy

    9

    Quake

    9

    Death Stranding: Director’s Cut

    9

    Tales of Arise

    9

    Diablo II: Resurrected

    8

    FIFA 22