F.3.A.R.

PREVIEW 3

PS3 X360
 
 
thumbnail

F.3.A.R.

Žánr akčních her v poslední době hodně stagnuje. Dalo by se říci, že se od svého vzniku moc nezměnil a neustále vycházejí na chlup stejné střílečky, jen v modernějším grafickém kabátku. Trošinku oživit tento žánr chtělo studio Monolith, které si vzalo inspiraci jednak v japonských hororových filmech, ale také ve filmu Matrix, ze kterého si vypůjčilo tolik populární Bullet Time. Když se tyto dvě věci zkombinovaly, vzešla akční hra F.E.A.R., kterou mnozí odborníci pasovali jako jednu z nejlepších akčních her herní historie. Není tak divu, že se nyní připravuje už třetí díl, na který si posvítíme v našem preview.

Když vyšel první díl hry F.E.A.R., zaujal hráče především svým audiovizuálním zpracováním, zpomalováním času a samozřejmě hutnou hororovou atmosférou. První díl se poté dočkal i konverze na konzole, která dopadla také velmi dobře a na Xbox 360 poté vyšly ještě dva moc nepovedené datadisky pod názvem F.E.A.R. Files. Druhý díl se nerodil moc lehce, protože práva na značku měl tehdy krachující vydavatel Vivendy a právo na pokračování zase vývojáři ze studia Monolith. Celou věc tak vývojáři vyřešili celkem zajímavě, když nechali o názvu nové hry hlasovat hráče na svých oficiálních stránkách. Po několika měsících tak vzešel z hlasování jako vítěz název Project Origin. O další měsíce herní vydavatel Warner Bros. oznámil, že se s Vivendy dohodl a značku F.E.A.R. získal do svého katalogu. Nic tak nemohlo zabránit vydání hry F.E.A.R. 2: Project Origin. Přijetí této hry bylo dosti chladné a dalo by se říci, že vývojáři jen připravili příběhové pokračování původní hry, ale po herní stránce se jednalo o naprosto přesnou kopii s minimem nových nápadů. Navíc byl F.E.A.R. 2: Project Origin poněkud krátký. Po vydání se tak čekalo, jak Warner Bros. s touto populární značkou naloží dál. Až před několika měsíci bylo ohlášeno třetí pokračování, které má nově na starost Day 1 Studios, které se postaralo o konzolové porty prvního dílu.

Děj třetího dílu hry F.E.A.R. navazuje těsně na ten druhý. Měl by navíc zakončit tuto už od počátku plánovanou trilogii a odpovědět na všechny zbývající otázky, hlavně co se hlavní protagonistky Almy týče. Ta od prvního dílu vyrostla a stala se z ní mladá dívka, která je ale pěkná mrcha a jak dále roste, oplývá ještě ničivějšími schopnostmi. Alma v celé sérii charakterizuje opravdu jen a jen to nejčistší zlo, které je nutné zastavit nebo dojde ke zničení světa. Ostatně zlem v podobě malé holčičky se vývojáři nechali inspirovat řadou japonských filmů. Nyní ale bude mít Alma ve třetím dílu ještě daleko větší úlohu, protože vše co se odehraje, se bude točit jen a jen kolem ní. Navíc se hráč ocitá ve chvíli, kdy se chystá porodit jednu obrovskou zrůdu, která by jistě zničila celý svět. K příběhu třetího dílu ještě dodáme, že vývojářům na scénáři pomáhal filmový režisér John Carpenter, který se proslavil v žánru hororu především filmem Kruh. Scénář by tak měl být daleko temnější a značně propracovanější, jak v případě druhého dílu.

Pokud jste hráli předchozí díly, tak jistě víte, že Alma by se v případě porodu zmíněného monstra nestala matkou poprvé. Je totiž už matkou Point Mana, za kterého jste hráli v prvním díle. Rovněž je ale matkou hlavního záporáka prvního dílu, Paxtona Fettela. Ten byl na konci prvního dílu sice odklizen z cesty, ale nějakou záhadnou cestou se dostal opět mezi živé a stejně jako jeho brat Point Man má se svoji drahou mamčou nevyřízené účty. Jak už asi tušíte, oba bratři se ve třetím díle vracejí jako hlavní postavy, za které si zahrajete. Hráč by tak snadno mohl nabít dojmu, že obě dvě postavy jsou nyní kladné a stojí na stejné straně. To ale není vůbec pravda. Oba se chtějí hlavně dostat k Almě, ale každý z úplně jiného důvodu. Point Man je klasický hrdina, který chce zabránit Almě porodu svého dalšího bratra. To Paxton Fettel má s Almou daleko jiné plány, o kterých sní ve svých nejčernějších snech. Nemusíme tak ani dodávat, že oba si tak budou pomáhat jen se zapřením veškeré nenávisti k tomu druhému a vývojáři slibují i velké střety mezi oběma bratry. Třeba i kvůli řešení některých situací ve hře.

Co je ale už nyní jisté, aby se dostali ke své milované mamince Almě, budou se muset hrou prostřílet. Ve hře pro jednoho hráče si budete muset vybrat, za koho příběh prožijete. Oba dva bratři se dost odlišují v boji, což by mělo zaručit slušnou znovuhratelnost. Pokud si vyberete Point Mana, tak za něj se hrou klasicky prostřílíte. Hra za něj bude dosti podobná předchozím dílům, takže žádné novinky zde nehledejte už předem. To hraní za Paxtona Fettela by mělo být úplně jiné. Fettel totiž využívá v boji řadu speciálních vlastností, jako je třeba telekineze nebo biotické schopnosti. Díky nim tak může jednoduše zmást své protivníky a poté si s nimi pohrávat. Třeba je může vznést do vzduchu a poté je hodit přímo do zdi. Nemusíme ani říkat, že nepřítel na zdi zanechá jen krvavý flek a sám se poté poroučí k zemi. Další schopností Fettela je možnost ovládat mozky nepřátel. Vezměte si třeba situaci, kdy se k vám blíží skupinka nepřátel. Vy budete moci za Fettela ovládnout mozek jednoho z nich a pěkně jim tak vpadnout do zad. K Fettelovi ještě doplníme, že jenom on bude vidět tajná místa a chodby, kde se budou ukrývat nějaké ty důležité dokumenty k odhalení tohoto už tak zamotaného příběhu.

Jak už možná tušíte, hlavní kouzlo bude tentokrát hrát v kooperativním režimu pro dva hráče, kde se každý chopí jednoho z bratrů. Vzhledem k tomu, že každý má jiné schopnosti a dovednosti, mohlo by se jednat o celkem zábavnou a zajímavou část této hry. Je ale také nutné počítat s tím, že jak už nejste sami, tak ubude té hororové atmosféry, která tolik zdobila první dva díly. Každopádně ve dvou budete táhnout i v klasické kampani pro jednoho, přičemž do ní vývojáři slibují, že by váš bratr měl disponovat propracovanou umělou inteligencí a nemělo by se tak stát, že by se vám motal pod nohy nebo nabíhal před hlaveň vaší zbraně. Takové sliby jsme tu už ale měli a všichni víme, jak to dopadlo. Ještě doplníme, že hra bude obsahovat jakéhosi herního režiséra, kterého mohou znát už fanoušci série Left 4 Dead. Díky němu by hra měla mít velkou znovuhratelnost i díky tomu, že herní režisér bude pokaždé jinak rozmisťovat nepřátele, ale i trošinku jinak skládat samotné levely. Zní to hodně zajímavě.

Zatím to vypadá, že vývojáři z Day 1 Studios chtějí napravit trošinku pošramocenou pověst této série, a pokud dotáhnou do konce vše, co mají naplánováno, může se jim to povést. Navíc se můžeme dočkat opravdu grandiózního finále, což určitě stojí za pozornost. O třetím F.E.A.R.u nečtete na našich stránkách naposledy. Můžete si být jisté, že jakmile se dozvíme nové informace, budeme vás informovat. F.E.A.R. 3 vyjde na začátku příštího roku pro Playstation 3 a Xbox 360.

 
 
 

KOMENTÁŘE

    Pro přidání komentáře je nutné být registrován a přihlášen.
     
    9

    Returnal

    9

    Subnautica: Below Zero

    10

    Ratchet & Clank: Rift Apart

    8

    Sniper Ghost Warrior Contracts 2

    5

    Hood: Outlaws & Legends

    9

    Mass Effect: Legendary Edition